Powered By Blogger

الجمعة، 18 يونيو 2010

نفسي يا مصر

نفسي يا مصر
نفسي تكوني انتي...
الصورة اللي في أوضتي
وقبل ما انام.......
أخدك في حضني
نفسي تكوني انتي...
الوردة اللي في كتابي 
أخبيكي حتى...
عن أهلي و أعز أحبابي
نفسي تكوني انتي...
كتابي اللي في درجي 
وكل ما توحشيني
أروح وأفتح كتابي 
ألاقي صورتك انتي
ومن كل صفحة تطلي
نفسي تكوني انتي...
قلمي اللي في ايدي
تشاوري على الحق دايما 
و ع  الظلم تثوري
نفسي تكوني انتي...
طفلي البريء
اللي ما تمنعه براءته
انه يكون جريء
وقبل من دا كله
عايزاكي تبقي انتي...
حبي الأول والأخير
نفسي يا مصر
......
بقلم : ندى محمد

هناك تعليقان (2):

Sendrella يقول...

ايه يا بت ده اللي يسمع كده مايقولش اتك سمعتي فيلم احمد حلمي ، حضنك ايه ده اللي يساع مصر كلها ولا هو كلام وبس

Dr_Nada Zaitoun يقول...

نهلة....
آه شفت الفيلم يا نهلة...بس انا كتبت
الكلام دا قبل ما أشوف الفيلم....
و حتى بعد ما سمعته...حفضل أحبها
دي( مصر) بردو...