Powered By Blogger

الجمعة، 22 أبريل 2011

ماسكة القمر بايديا


ماسكة القمر بايديا
فيه أغنية بتقول:(ماسك القمر بايديا)،تقريباً أغنية لعبدالحليم أغلب ظني
طول الوقت كنت بسمعها لكن عمري ما تخيلت إني ممكن أمسكه فعلاً
بس اللي حصل إني مسكته فعلاً...بس دا كان في الحلم .
شفت في الحلم ...القمر كان بيصغر بيصغر وكل ما يصغر يقرب
من الأرض كإنه بيقع يعني...وكل ما يصغر الدنيا تزداد ظلاماً ...
والناس كلها واقفة تتفرج ..ومفيش حد بايده حاجة يعملهاله...
قمت أنا مقربة منه ومسكته بين صوابعي ،لإنه كان أصبح في حجم
البلية تقريباً وكان معايا صاحبتي جنبي....وأنا مسكاه بين صوابعي..
والناس كلها عيونها علينا
قامت صاحبتي ركبتله حاجة ...زي مانكون مثلاً ركبناله مصدر للنور...
وخلال دقايق أوثواني بدأ القمر نوره يزيد وحجمه يكبر
ويرجع تاني يطلع لفوق والناس كلها رجعت تضحك من تاني...
...والدنيا رجعلها نورها من جديد.

الصورة اللي موجودة دي ..أنا اللي رسمتها ..يمكن مش واضحة أوي...
بس كان منظر القمر كده بالظبط وانا مسكاه بين صوابعي..
الصورة دي انا رسمتها يوم 7/12/2010 يعني الحلم دا كان قبلها بيومين تقؤيباً

ليست هناك تعليقات: